Nov 8, 2006

No Physical Touching!

Example




عمرى ما كنت اتوقع انى أدخل مدرسة فى حياتى تكون دى قوانينها


ممنوع لمس اى طالبة للاخرى و لو للسلام سلموا ن بعيد لبعيد ..ممنوع السلام على اى مدرسة .. ممنوع السلام بين المدرسات ..
اللى هتخالف القوانين دى هيتعملها محضر فى القسم و هيتم استدعاء اولياء امورها .. خلى كل بنت فى حالها و خلوا السلامات بره المدرسة ..
!!!
المكان : مدرسة ثانوية بنات


هنا مش بعيد تلاقى كاميرات فى الحمامات و فى باقى المدرسة .حصلت فى مدارس تانية... مناظر غريبة و بنات مسترجلة و قصات شعر ممنوعة .. هنا ممكن تلاقى كل اعراض الحب من عدم نوم وعدم اكل .. الخ بس المصيبة انه من بنت لبنت


..
!!!
اجمع الجميع انى لما اسيب مصر و اجى هنا (قطر) هكتسب خبرات كتير بس عمرى ما كنت اتوقع ان الخبرات دى تكون كده .. انا حاسة انى جاية من عالم انى او مش فى الدنيا مثلا .. الواحدة هنا بتخاف من اى لمسة او حركة و لو من زميلتها فى المدرسة .. ايوة قبل ما اجى كنت عارفة ان فى شذوذ بس مش كده ..او على رأيهم "سوالف الاعجاب". هنا لقيت نفس الكلام اللى بيتقلنا فى مصر مع اختلاف بسيط .. انتو فى فترة مراهقة .. عب لما يطلع منك تصرف زى ده عيب يا بنات .. طبيعى جدا يكون فى اعجاب ببنت تانية بس الرسايل و القلوب و الحجات دى عيب..و طبعا ما يليها من تصرفات غير لائقة هنا اى تصرف ممكن بتفهم غلط فخلوا بالكوا يا بنات


!!
اهه دى الحاجة الوحيدة اللى مظبوطة فى مصر.. و ان كنت مش عارفة ايه انيل من التانى .. اللى انا فيه هنا ولا اللى حصل فى وسط البلد ..
!!!!!

17 comments:

مـحـمـد مـفـيـد said...

عرفتي بقي ان مصر ام الدنيا ده انتو في معتقل

Anonymous said...

والله سيبك من نقجنا لمصر...هي برضه لسة احسن بلد في الدنيا..ولسة جسمي بيقشعر لما بتيجي سيرتها...كله عشان الاسباب دي

admelmasry said...

معلش

هههههههههههههههه

اصلهم خايفين م الاختلاط

emz said...

محمد مفيد..

طبعا مصر ام الدنيا و متتعوضش ابدا..

frozen love..

انا مقدرش اقول ان مصر هى احسن بلد فى الدنيا .. بس اللى اقدر اقوله انى عمرى ما هلاقى زيها بالنسبة لى

shoowbash..

نورت المدونة يا شوبش باشا ..
انا معاك فى حكاية ان الممنوع مرغوب .. مع اختلاف الممنوع فى الموقفين ..

ادم المصرى ..

ههههههههه

أحمد فؤاد الدين said...

مصر إيه يا جدعان أنتو خلاص هتسمعوا كلام الحكومة و المبدأ المباركي "اللي يشوب بلاوي الناس تهون عليه بلوته"
لا طبعا قطر زفت و مصر زفت و الحل ان اللي بيشوف بلوته يصلحها و مالوش دعوه ببلاوي الناس
*شاهد"V for Vendetta"
لتعرفوا ماذا تفعل فينا الحكومة

Anonymous said...

معلش يا بنتي

ما حدش بياكلها بالساهل..

وربنا يستر وما نوصلش زمن نتمنع فيه من لمس نفسنا!

مُزمُز said...

تحياتي يا ايثو

مصر مش أم الدنيا ولا حاجة

واللي انتي شفتي ده موجود في مصر أضعاف بس انتي دوري على أي مدرسة حكومية وتكون زبالة روحي مثلا القومية
أو مدرسة باحثة البادية التجارية للبنات

ده غير مدارس الولاد المعفنة برضه مقولكيش بقى عاللي فيها

الخير كتير عندنا واحنا لو على كده بجد بلدنا أم الدنيا في الحاجات دي

عموما التنوع برضه في أساليب الحياة مش وحش
ههههههههههههه

emz said...

احمد فؤاد الدين

انامقصدش بالكلام ده ان اللى احنا فيه فى مصر احسن من قطر .. لكن كل اللى اقصده ان فى فكل جته بلاوى .. يمكن بس بيبان من كلامى ان انا شايفه مصر حلوة فى كل حاة عشان انا هموت و ارجع.. لانى مش طايقه العيشة هنا..

مصعب ..
مبروووووووووك عالجهاز اللى اتظبط ..


مزمز او موزة

مصر ام الدنيا فى حاجات كتير وحشة .. معاك فى كده .. بس مش هتلاقى ده فى مصر اضعاعف هنا .. لان هنا ده العادى فى كل مدرسة حكومية او خاصه او مستقله .. اما فى مصر زى ما قلت كده .. اى مدرسة حكومية معفنه .. بالمناسبة المدرسة اللى انا فيها مش حكومة .. و انضف منها مشفتش ..

سؤل اخير .. هو انت تعرفنى؟

مُزمُز said...

أنا لما قلت مدرسة حكومية معفنة كل كان قصدي كل مدارس مصر الحكومية لأنها كلها معفنة وحتى المدارس التانية سواء التجريبية أو الخاصة برضه فيها فضايح

عموما ما علينا مصر مية مية غما عن أنف المعارضة الوطنية

وبالنسبة للسؤال الأخير طبعا أنا أعرفك

Polka Dotted said...

ana mesh 7a2ol 7aga 3'er "yanhar eswed" w "rabena yeshfy" w "7'lee balek mn nafsek" w "ana mazhoola" :|

emz said...

مزمز او موزة

احم.. طيب غالبا انا اعرفك بس معرفش انك عندك مدونة .. ممكن تقللى انت مين بدل اللخبطة دى؟؟

batabeet..

i'll ake care.. at first i was "mazhoola" just like u .. but i'm gettin used to it..

أجدع واحد في الشارع said...

مصر
مصر
ياه
ده
احنا
فى نعمة
الحمد الله
ومعلش يا بنتوته

3lool said...

والله انا مش مستغرب كلامك يمكن لاني سمعته قبل كده من احد السكان بالامارات

واضح ان الحكايه مش علي اد قطر بس وان الموضوع منتشر

بس عاوز اقولك كلمه

هو علشان احنا في مصر مش بنقول الكلام ده زيهم يبقي احنا معندناش منه

مصر مفيهاش شذوذ؟
!!!

طيب هتصدقيني لو قلتلك ان واحده من اقاربي اخصائيه اجتماعيه بمدرسه اعداديه
(بمصر)
لسه ماسكين بنتين في حاله الشذوذ بحمامات المدرسه

وده مجرد مثال من حالات بتحصل كتير يعني

بس احنا في مصر اللي بنداري بلاوينا شويه

العيب مبقاش عيب مكان العيب عيب ناس مبقاش عندهم دين ولا اخلاق

ربنا يحفظك في غربتك

emz said...

3lool ..

انا قلت برضه ان مصر مفهاش شذوذ؟؟
لا اكيد مصر فيها .. بس مش بالنسبة دى ..
لما يكونوا بنتين فى مدرسة غير لما يكونوا تلات تربع المدرسة و ده فى كل المدارس مش عندى انا بس.. و بنسب كبيرة اوى ..

Ahmed said...

الصلاة على الصلاة كده دول الخليج كلهااااااااا في البتنجان

انا فاكر كويس جدااااااا لما كنت في السعودية وكنت في ابتدائي ( والله العظيم ابتدائي)
وواحد سعودي وفاكر اسمه لغايه دلوقتي
بيشاورلي على الحمام لما بنزل الفسحه

يا نهار اسود ؟
عيل في ابتدائي وبيفكر في كده؟
كبت كبر وفرقع بجد وبقى عيني عينك كده

والنتيجه اني اصلا سبت التعليم بتاع المدارس بتاعتهم دول وقعدت في البيت اذاكر وامتحن في السفاره

وبعدين اصبروا كمان سنتين كده وهنلاقي ممنوع اقناء حيونات اليفه
الرجاء عدم لمس قطط الشارع
الفراخ للاكل فقط

عادي جداا انا ممكن اسدق اي حاجه عن العالم دي

وصحابي الي كانوا في مدارس اعدادي ولا حاجه كانوا بيحكولي اساطير بقى حجكايات من العيار التقيل

بجد ربنا يحفظنا في البلاد وربنا يكون في عونك يابنتي بجد
وبذات ان هناك مستوى المعيشه مرتفع
وكله عنده وسائل تصوير مختلفه فالفضايخ بترن شويه

لسه الموضوع ده مش تطور اوي في مصر


وبرضو مش كل واحد تاخده الجلاله بمصر اوي محنا برضو في الضياع المميت بس مش بالشكل ده

هيه المدونة دي ليه لازم ادخل فيها بايميل جوجول؟

3rby said...

ماتخديني المدرسة ديه معاكي مره
اول مره ادايق ان ابويا جابنا من قطر واحنا صغيرين:)

KareemFromEgypt said...

it happens in egypt, it happens everywhere.

while some might argue that homosexuals are born that way, i find it hard to believe that it's in their genes (eshme3na ya3ni gulf area) as u said 3/4 of the school and other schools too

it's the circumstances, kids/teenagers are gonna get feelings and since it's almost impossible to act them out in the natural common way, they go to the next best option.

just thank God you didn't go there at a young age